Aprilia RX 50
Motorom egy "92-es Aprilia RX 50 eredetileg AM3 blokkal szerelt (nincs motorszám, csak a Minarelli logo és egy AM3 felirat van a motorszám helyére ütve), ami 5 sebességesre lett átalakítva, tehát már AM5-ös. Ez mindenben megegyezik az am6-tal kivéve persze a váltót, meg a váltóházat, ami a 6 sebességesnél szélesebb. Így ebbe nagyobb módosítások nélkül a 6. már nem építhető be.Váltó áttételben csak a 6. ban van különbség, az első 5 ugyanaz, a 6 sebességesnél van egy plusz gyorsító áttétel. Vásárlás után rögtön egy típushibába ütköztem ami a primer váltótengely elkopása a rajta futó tűgörgő miatt. Ez a tengely hátsó részén található, elől a kuplungnál golyós csapágy van. Most már felismerem a járó motornál jellegzetes zörgő hangját, mely a kuplung behúzásakor elhallgat. Na de vételkor még nem tűnt fel. A görgők mély barázdát válytak a tengely végére. Új tengely utángyártott nincs, csak gyári ami kb. 70 eFT. Rendeltem egy bontottat, az a tengely is kopott volt. Most fel lett perselyezve bronzperselyesre a télen (2015).
A motor műszaki adatai:
Motor: 2 ütemű, membánvezérlés, vízhűtés
Furat/Löket: 40,3 mm/39 mm
Löketttérfogat: 49,75 cm3
Sűrítési arány: 12:1